Dag twintig van onze avontuurlijke reis in zuid Afrika

17 augustus 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

16 augustus.

Vanmorgen vroeg opgestaan om de laatste dingen in de koffer te doen en daarnaar nog effe gauw een ontbijt naar binnen werken om vervolgens naar waterfront te gaan om daar op de boot te stappen naar robbeneiland.

Aangekomen op robbeneiland zien we waar Nelson mandela 17 jaar van zijn leven heeft door gebracht. In kleine barakken zonder ramen en alleen maar koud water, de gevangene waren over het algemeen allemaal politieke gevangenen, die in die tijd niet voor hun meningen uitmochten komen. De rond tour werd gedaan door oud gevangenen.

Ik vondt het indrukwekkende.hoe en waarom ze hier kwamen.

Naar weer een kwartiertje terug varen,lekker gaan eten om met een volle maag in het vliegtuig te stappen. Dus naar een goeie lunch op naar het vliegveld om de auto in te leveren en weer een nachtje terug vliegen naar Nederland.

Helaas is het nu weer tijd om dit veel zijdige land te verlaten. We hebben veel wild,natuur en culturen gezien en dit allemaal in 1 land geweldig.